Η επέλαση Diesel: Έρχονται τα φίλτρα σωματιδίων

και Εξαρτήματα/Μετατροπές/Αξεσουάρ αυτών

Συντονιστής: Moderators


Η επέλαση Diesel: Έρχονται τα φίλτρα σωματιδίων

Δημοσίευσηαπό kj jim » Δευτ Μάιος 19, 2014 13:34

Η επέλαση των Diesel: Έρχονται τα φίλτρα σωματιδίων

Το Euro 4 έγινε υποχρεωτικό το 2005, τη χρονιά που η Opel λανσάρισε φίλτρα σωματιδίων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της γκάμας της, που περιόριζαν τις εκπομπές σωματιδίων σχεδόν στο μηδέν. Και τώρα ξεκίνησε την παραγωγή δύο νέων συστημάτων τα οποία μειώνουν τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια.


Το Euro 4 έγινε υποχρεωτικό το 2005, τη χρονιά που η Opel λανσάρισε φίλτρα σωματιδίων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της γκάμας της, που περιόριζαν τις εκπομπές σωματιδίων σχεδόν στο μηδέν. Αυτό έγινε τέσσερα χρόνια πριν ισχύσει το Euro 5 που εφαρμόστηκε το 2009. Η Opel ξεκίνησε την παραγωγή δύο νέων συστημάτων – του Lean Nox Trap (LNT) και του συστήματος AdBlue Selective Catalyst Reduction (SCR), τα οποία μειώνουν τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: Στην πραγματικότητα, οι εκπομπές ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου του 1992 ισοδυναμούν με τις αντίστοιχες 140 οχημάτων diesel του 2014.

«Φέτος, τίθενται σε ισχύ τα πρότυπα Euro 6 για τα νέα μοντέλα και προσφέρουν περαιτέρω σταδιακές μειώσεις. Με το Euro 6, τα όρια των ρύπων για αυτοκίνητα diesel και βενζίνης είναι ομοίως αυστηρά. Οι κανονισμοί δίνουν τώρα μεγαλύτερη έμφαση στις αυστηρές δοκιμές και στις υψηλότερες διαγνωστικές απαιτήσεις. Μπαίνουμε σε μία νέα φάση» σχολιάζει ο Dindorf. «Το ζήτημα δεν είναι πλέον κατά πόσον τα αυτοκίνητα είναι καθαρά ή όχι – όλα είναι αρκετά καθαρά, και μπορούν να γίνουν ακόμα πιο καθαρά.»

Μελλοντικά, τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο αυστηρά μέσω ενός νέου πρωτοκόλλου δοκιμών. «Τώρα, περιμένουμε να λανσαριστεί ένας νέος κύκλος δοκιμών με την ονομασία World Light-duty Test Procedure. Επιπλέον, θα υπάρξουν πρόσθετες απαιτήσεις δοκιμών πάνω σε Real Driving Emissions (RDE), ενώ κινητός εξοπλισμός θα χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα στο δρόμο για έλεγχο των εκπομπών ρύπων» εξηγεί ο Dindorf.

Αποδοτικότεροι κινητήρες


Μεταξύ 2013 και 2016, η Opel ανανεώνει το 80 % της γκάμας των κινητήρων της, με τρεις νέες οικογένειες κινητήρων και 13 εκδόσεις. Πρόκειται για νέες οικογένειες ισχυρών αλλά οικονομικών κινητήρων βενζίνης και diesel 1.6L με χαμηλότερες εκπομπές CO2. Εξάλλου, φέτος το καλοκαίρι θα λανσαριστεί ένας χιλιάρης τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας που θέτει νέα πρότυπα.

Η νέα γενιά του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo εστιάζει στη βελτιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου, στην υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και στην εξαιρετική ελαστικότητα. Συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.6 turbo της Opel, οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση καυσίμου είναι 13% χαμηλότερες, ενώ η μέγιστη ισχύς και ροπή είναι 30% υψηλότερη. Το νέο μεσαίο Cascada cabrio ήταν το πρώτο Opel που λανσάρισε αυτό τον κινητήρα, ο οποίος τώρα διατίθεται με τα Astra, Astra GTC και Zafira Tourer.

Ο νέος 1.6 CDTI Turbodiesel πετυχαίνει κορυφαίες επιδόσεις σε όλες τις βασικές παραμέτρους ενός κινητήρα. Λανσαρίστηκε με το Zafira Tourer και ήδη διατίθεται με τα Meriva και Astra. Τόσο το σύστημα Blue Injection Selective Catalytic Reduction (SCR) της Opel στο Zafira Tourer όσο και η τεχνολογία Lean Nox Trap (LNT) των Meriva και Astra πληρούν τις προδιαγραφέςEuro 6, κάνοντας τον 1.6 CDTI καθαρό σαν βενζινοκινητήρα.

Το νέο ADAMROCKS και το ADAM θα είναι τα πρώτα Opel με τη νέα γενιά του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.0 ECOTEC Direct Injection. Αυτός ο ‘πύραυλος τσέπης’ ήδη πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 και ανεβάζει τον πήχη λόγω αθόρυβης λειτουργίας των τριών κυλίνδρων.

Μέχρι τα μέσα του1989, 19 από τα 20 βενζινοκίνητα Opel που πωλούνταν στην αγορά έφεραν καταλύτη στάνταρ, αποδεικνύοντας ότι η απόφαση του Hughes – προερχόμενη από περιβαλλοντικές ανησυχίες και φορολογικά κίνητρα και όχι από επιχειρηματική διορατικότητα - είχε τελικά ληφθεί την κατάλληλη στιγμή.

Σήμερα, οι ρύποι έχουν μειωθεί δραστικά – κάτω από 10% των επιπέδων της προ-καταλυτών εποχής – και η Opel δεσμεύεται σε περαιτέρω βελτίωση: «Βρισκόμαστε στο προσκήνιο της ανάπτυξης τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον για μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα. Αυτό δεν επιτυγχάνεται μόνο μέσω συνεχούς βελτίωσης της τεχνολογίας των καταλυτών μας, αλλά και με τη δημιουργία καθαρών και αποδοτικών κινητήρων» σχολιάζει ο Michael F. Ableson, Αντιπρόεδρος, GME Engineering. «Στο διάστημα 2013 - τέλος 2016, η Opel θα λανσάρει τρεις νέες οικογένειες κινητήρων και 13 νέες εκδόσεις συμπεριλαμβανομένων πολυάριθμων μοντέλων με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων. Επιπλέον, η εταιρία προσφέρει προϊόντα που υπερβαίνουν τις προδιαγραφές συμβατότητας σε επίπεδο συμμόρφωσης με τις νόμιμες απαιτήσεις.»

Πηγή: http://www.skai.gr/
Hellas Jeep Club.
kj jim
 
Δημοσιεύσεις: 939
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2005 16:37

Επιστροφή στο Ευρετήριο Δ. Συζήτησης

Επιστροφή στο Engine/Transmission

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες